Electric versus diesel – doar 25% mai puține emisii de CO2

Studiu de caz pe Polonia – numeroase exemple globale și concluzii

Maşinile electrice – mai puţine gaze cu efect de seră

Maşinile electrice emit 0 gaze cu efect de seră. Totuşi, producerea lor, reciclarea bateriilor şi mai ales producerea de curent electric pentru ele pot genera gaze cu efect de seră în atmosferă. Există multe mituri cum că de fapt poluarea prin emisii de CO2 este mai mare în cazul maşinilor electrice decât în cazul celor diesel sau chiar a celor pe benzină. Unele studii scot în față mașinile hibride, capabile să ajungă la un echilibru perfect de emisii.

Nu vom trata cazuri particulare, pentru că analiza lor nu va arăta impactul asupra mediului, vom analiza însă global, pe cifre statistice impactul maşinilor electrice asupra cantităţi de gaze cu efect de seră emise. Deci, exemplul familiei Popescu care conduce o maşină electrică, pe care o încărca numai acasă, de la reţeaua proprie alimentată exclusiv cu energie obţinută prin panouri solare nu este relevant. Cel puţin nu în acest moment.

Maşinile electrice sunt la fel de verzi ca sursa care produce curentul

Studiile Universităţii din Belgia – Vrije Universiteit Brussel – au arătat în 2017 ca în Polonia, care utilizează cantități mari de cărbune pentru producerea curentului electric, vehiculele electrice au produs cu un sfert mai puțin emisii decât cele diesel atunci când au trecut printr-un studiu de modelare a ciclului de viață complet.

Reducerea emisiilor de CO2 pe cea mai curată rețea europeană de producere de energie electrică, în Suedia, a fost de 85%, scăzând în jur de jumătate pentru țări precum Marea Britanie. Asta se întâmplă datorită gradului mare de surse verzi folosite pentru a produce curent electric.

Acest studiu a estimat emisiile pentru Polonia la 650gCO2/kWh – valoare semnificativ mai scăzută decât calculele efectuate de Centrul Comun de Cercetare – Comisia Europeană din anul trecut (911gCO2/kWh).

Experţii în domeniu afirma astăzi, în 2017 ca în medie, la nivel global, vehiculele electrice vor emite jumătate din emisiile de CO2 ale unei mașini diesel până în 2030, includem aici și emisiile de producție.